hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Lucka 9: Glaskruka

Publicerad 2016-12-09 12:11:00 i Återbruk,

Bakom lucka 9 gömmer sig remake på en kruka. Med små glasstenar får en kruka nytt utseende.
Detta behöver man:
  • Vit kruka (gärna loppisfyndad)
  • Glasstenar
  • Superlim eller glaslim
  • Fog
  • Svamp
  • Skål
  • Vatten
  • Visp
  • Skyddshandskar
  • Trasa
Lägg ut första raden och se hur många stenar som får plats på rad. Limma sedan fast.
Fortsätt krukan runt.
Vispa fogen enligt förpackningen. Ta på skyddshandskar och smeta på fogen.
Börja tvätta av fogen med svampen enligt anvisningarna på förpackningen.
Putsa upp glansen med en trasa.
Ge bort krukan som den är eller med en växt i.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2016-12-09 13:55:51

fin !

Svar: Tack <3
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela