hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

IKEA blomsterbordet fick nytt utseende

Publicerad 2016-02-07 22:00:00 i Allmänt,

Ni som följer mig på Instagram har redan fått en tjuvkik av blomterbordet jag har målat om. Jag fick det av min man i julklapp. Men eftersom jag älskar färg bestämde jag mig för att måla om det och lägga till lite mönster.
Så här såg det ut när jag fick det. Ja det märkas att jag är kattmamma till 3.
Grunden fick bli blå och tänkte rosa blommer skulle passa fint.
Grunden på blomman är ljusrosa.
Fyll sedan på med en mörkare nyans.
Och slutligen en ännu mörkare. Låt formerna på nyanserna skilja lite mot varandra.
Måla sedan stjälkar och blad och lek även här med 3 olika nyanser av grönt.
Slutligen lägg till en gul klick i mitten samt några svarta prickar för ståndare och pistiller.
Nu hoppas jag bara på att mina blommor ska bli lite gladare. Jag har råkat glömma att vattna dem under vintern.

Kommentarer

Postat av: Emma Grann Fotografi

Publicerad 2016-02-09 14:49:54

Men åh vad fint!!

Svar: Tack kära du!
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela