hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Bästa dagen från 2015

Publicerad 2016-01-09 18:14:00 i Emelie,

2015 har varit ett tufft år men där fanns ljusglimtar. Tex dagen då jag och Niclas gifte sig. Vi hade en av de roligaste dagarna i vårt liv och vi fick dessutom tur md vädret. Det hade varit blåsigt och mulet i flera veckor och dagen innan ställde vi i ordning så vi var skyddade mot dåligt väder.
Vi höll festen i våran trädgård där vi hyrde ett tält. Hade man kunnat lita på vädret hae vi syttit utan tält men vi vågade inte chansa.
Dukningen fixade jag genom att köpa servis på loppis eller låna av vänner och familj.
Vaserna var konservburkar jag spraymålat i guld.
Servetterna fick bli rosetter med gulddetalj.
Bordsplaceringen var namnskyltar fastlimmade på tandpetare som jag sedan stack ner i en chokladbit. Denna kunde gästerna äta när de kände för det.
En bordsplaceringsskylt stod också i entreen för att göra det lättare för gästerna. Ramen hittade jag på Myrorna som jag sedan spraymålade guld.
Dekorationerna på borden var gamla böcker och ljusstakar och taklökar i mindre konservburkar. Vissa av konservburkarna var inte helt i guld utan skiftade även i lite vitt.
Min största utmaning var att hitta böcker som inte kostade en förmödenhet. Men jag lyckades skrapa ihop så jag klarade mig.
Blommorna var samma på borden som i min bukett.
Efter bokkrisen var det att hitta tillräckligt med vinglas eftersom vi drack både vitt och rött till maten. Men där hoppade en av tärnornas män in och tog med sig innan föreställningen.
Min klänning hittade jag på Lindex. Den var perfekt till mig för den var randig i olika material av vitt och rätt längd. Jag älskar randigt! Hårspännet jag har i håret har jag tillverkat själv av material från Panduros outlet. Tärnorna fick varsin också men i mindre storlek. Vår färg på bröllopet var mint/ljusgrön.
Vi satte upp ett tält till i trädgården där vi hade vigseln. Vi litade som sagt inte på vädret. Där vi stod dekorerade vi med hjärtan så tältet inte blev så tråkigt.
Denna bakgrund användes sen till fotobåset också.
Ett gäng ballonger fick följa med när vi fotograferades.
Och slutligen min favoritbild. Helt plötsligt kom en dinosaur! Det fick bli vårt tackkort till alla som gjorde denna dag oförglömlig.
 
Alla bilder har bästa svägerskan tagit. Tyvärr bor hon i USA men hennes bilder är helt underbara så det är värt en titt in på hennes hemsida: http://maryson.me/

Kommentarer

Postat av: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

Publicerad 2016-01-09 18:17:18

så fina bilder från er dag

Svar: Tack :) Vi är jätte nöjda med allt som min svägerska tog
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-09 18:27:18

Du är så otroligt duktig

Svar: Tack så mycket. Kul att höra :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Embla Sofia - Mamma, fotograf, DIY

Publicerad 2016-01-09 19:52:23

Jättefina bilder :)

Svar: Tack :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: Ungarnasmor

Publicerad 2016-01-12 10:48:05

Fantastiskt underbar dag! 😍

Svar: Ja det var det :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Postat av: mittlivkreativ.se

Publicerad 2016-05-26 11:46:12

Vilken häftig bild med dinousarien!

Svar: Tack! Den var jätte kul att göra :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela