hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Bollar på tråd

Publicerad 2017-04-19 12:11:00 i Inredning,

Som lovat kommer nu vad jag fyllde betongkrukan med. Eftersom detta är tt rum som jag inte är i dagligen kan jag inte ha levande växter där för jag kommer glömma dem. Så en pysselvariant på ärtor på tråd fick det bli bollar på tråd!
Detta behöver man:
  • garn - jag valde 2 färger
  • pompoms - dessa är köpta på TGR
  • stoppnål
  • sax
  • större sten
Trä pompoms på garnen till önskad längd. Jag började med stora i ena änden och minskade storlekarna mot andra änden.Lämna en bit fri gran i änden som ska vara i krukan.
Bollarna har inte ett jämt avstånd utan det är bara att trä på fritt.
Knyt ihop ändarna. Jag knöt först ihop dem 3 och 3 och senan allihopa i en.
Knyt sedan fast det i en sten eller annat tyngre föremål som håller kvar trådarna i krukan.
Lägg sedan stenen i krukan och låt trådarna falla över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela