hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Ett sent Gott nytt år!

Publicerad 2017-01-11 19:17:15 i Allmänt,

Här kommr ett sent Gott nytt år och god fortsättning. Jag tappade energin under julen när man var ledig och det tog litet tag att få tillbaka energi att sitta vid datorn igen. Men nu börjar jag sakta arbeta mig tillbaka igen. Jag tänkte bjuda på lite bilder från vår sista dag 2016. Temat var 20-tal och dukningen gick i glitter, guld och vitt.
En takkrona av en gammal lampskärm och julgransglitter fick bli huvudattraktionen.
Alla var jätte fina i sin utstyrsel.
Kim hade med sig hans brors hemmabrygda öl. Jonas är dock lite skeptisk.
Lite tilltugg innan middagen drog igång.
Min fina vän Petra och hennes kille stod för förrätten
En väldigt god jordärtssoppa.
Vi missade att ta bild på huvudrätten så jag bjuder på tre puddingar istället som lagade maten. Huvudrätten bestod av baconlindan kycklingfile med purjolökspotatis och konjakssås.
Efterrätten stod jag för och det blev trippel chokladterrin med champagnesorbet, maräng och jordgubbssås
För kvällen hade vi gjort jelloshots med hallon/lakritssmak. Farligt goda!
Tre stiliga gossar
Hoppas ni alla hade en trevlig nyår.

Kommentarer

Postat av: Catrin

Publicerad 2017-01-11 20:02:24

Tack! Det va trevligt! Trots att vissa tydligen blev "trötta" på studs! 😂😂😂😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela