hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Dags att fixa lökarna

Publicerad 2017-10-01 19:32:29 i Trädgård,

Idag har jag försök få ner en del lökar i jorden men precis som förra gången jag skulle det började regna. Denna gången kunde jag stå ut längre eftersom jag slapp blixtarna. Men alla kom inte ner så jag får fortsätta under veckan. Äntligen kan jag använde skor igen efter yxattacken så det är mycket lättare att jobba.
Jag kan inte fatta att helgen snart är slut. Jag hade velat ha en tre-dagars helg. Känner att man mår mycket bättre av att komma tillbaka till jobbet på måndagen. Jag kan fortfarande jobba 5 dagar men då har tre dagar som är helg. Då hinner man både vara social, fixa måsten och ha en vilodag. Tyvärr är det vilan som inte hinns med och det är den som är viktigast för mig. Så jag tycker vi inför 8-dagars veckor!

Kommentarer

Postat av: Lina från grannar på landet

Publicerad 2018-02-03 14:28:38

Åh va roligt! Tog du någon bild på hur det blev efter att du satte alla lökar? Spännande!

Svar: Nej tyvärr inte. Men jag tar nu till våren när det börjar titta upp. Får se hur mycket som tar sig för en räv hade nöjet att gräva upp många av mina lökar....
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela