hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

I drömmarnas land

Publicerad 2018-02-02 20:42:37 i Trädgård,

Vi har haft två väldigt intensiva dagar på jobb och för att kunna slappna av på lunchen och tänka på annat så tog jag med en trädgårdstidning att läsa och drömma mig bort. Det resulterade i att när jag kom hem från min och mannes middagsdejt inne i Malmö satte mig framför datorn och letade ännu mer inspiration inför våren och sommarens bygg i trädgården.
Bildlänk hittar du här & här
Jag vill lägga olika grusgångar. En grusgång som går uppe på vår kulle bland alla blommor och en grusgång i köksträdgårdn. Gången på kullen tänkte jag blanda betong och grus. Och i köksträdgården är jag inte helt hundra hur jag vill ha det än.
Bildlänk här & här
Skulle vilja ha fina prydnadsträd på lite olika ställen i trädgården. Älskar kombinationen silverpäron och lavendel. Ska nog lyckas klämma in det någonstans.
Bildlänk här & här
Drömmer om hemliga gångar och rum.
Bildlänk här och här
Vår kulle behöver en trappa så man lätt kan ta sig upp till vårt trädäck. Har nog fått igenom en av ideerna.
Bildlänk här och här
Jag vill ha rosor i massor som klättrar på huset, staketet, ja överallt!
Bildlänk här & här
Gamla dörrar som grind in till kökslandet. Måste bearbeta maken lite bara
Bildlänk här och här
Ska hitta den perfekta blåa färgen att måla staket och gavlar.

Kommentarer

Postat av: Lina från grannar på landet

Publicerad 2018-02-03 14:26:53

Hejsan!
Att komma in på denna blogg var nästan som att komma in i mina egna tankar.
Drömma om rosor, landet, vackra staket och få en fullkomligt underbar mormorsträdgård!
Jag kommer in fler gånger vill jag lova!
Ha det gott i dina drömmar under vintern å glömt inte att det snart är vår!

Svar: Åh va kul att höra <3
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela