hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Systund, pappblomma och tacokväll

Publicerad 2018-02-19 20:49:36 i Emelie,

Jag har haft en väldigt trevlig och rolig helg som avslutades på bästa sätt. I fredags var jag ute med en kompis och testade en ny japansk restaurang vid Möllan i Malmö. Lördagen var man lite seg så på kvällen blev det bio med maken. Däremot söndagen var man tillbaka på topp igen.
Katterna och jag pillade lite i sovrummet. som ni ser jobbade dem väldigt hårt.
Jag testade att sy lite barnklänningar ihop om att det är en flicka jag ska bli faster till. Fast jag kommer klä en pojke i klänningar också till min svägerskas förfäran.
Till kvällen skulle gamlingarna komma på besök och jag tänkte bjuda på tacos. Så jag passade på att blanda en stor balja med egen tacokrydda så man alltid har när man är sugen på tacos.
Jag passade på att göra 4 olika fyllningar. Vanlig tacoköttfärs, lax, oumpf och bönröra. Till det en massa olika grönsaker så man kunde testa olika varianter. Kvällen avslutade vi med en semlekladdkaka. Supergott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela