hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Mitt 2017

Publicerad 2018-01-14 21:45:20 i Allmänt,

2018 är här och den hade inte den bästa starten man kunde önska sig men förhoppningsvis kommer det att vända och bli ett bra år. Men först innan man kastar sig in i 2018 så tittar jag tillbaka lite på 2017.
 
Mitt bästa pyssel:
Fanns massa kul att välja på men fick bli min träkulelampa då jag vann 1000 kr hos Panduro när jag tävlade om mitt bästa pyssel.
 
Bästa plats:
Jag fick återse min favoritplats i Berlin där jag och min man spenderade några av våra semesterdagar i somras. Älskar den platsen. Ett glas vin i handen med avslappnad miljö och varma sommarkvällar. Underbart!
 
Bästa projekt:
Trädgården. Ett väldigt stort projekt som kommer ta år att nå dit jag vill. Men varje år är ett steg närmare. I år har ett trädäck byggds, massa blommor planterats, två äppelträd är satta som jag har testat spaljera och ett halvt staket som rosorna ska få klättra på. Vad som händer i år får pengar och tid avgöra.
 
Bästa beslut:
Att ta ledigt från allt renoverande under vintern. Har emellanåt varit väldigt intensivt. Speciellt sommaren där man både har trädgård- och husprojekt. I år kommer jag inte jobba med huset under trädgårdssäsongen för då kommer jag nog kollapsa igen.
 
Bästa musik:
Upptäckte Leon Bridges genom serien Big little lies och har spelat hela hans skiva mängder med gånger under sommaren.
 
Roligaste uppdrag:
Fick fritt fram att dekorera ett dop/bröllop där jag även fick testa på att baka min fösta våningstårta.
 
Största misstaget:
Att hugga ved utan skyddskor. 7 stygn över stor- och pektå fick det bli. Jag hoppas att min stortånagel växer ut under året. 
 
Bästa film:
Kan inte komma på någon film jag har sett detta året som har varit wow....
 
Vad jag ser framemot 2018:
Att bli faster, sommar och alla husprojekt.

Kommentarer

Postat av: Lina från grannar på landet

Publicerad 2018-02-03 14:30:30

Åh va kul med bilder och text til vad du gjort! Känner igen mig själv

Svar: <3
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela