hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Gipsljusstakar

Publicerad 2016-03-29 20:12:37 i Inredning,

Jag har gjutit många ljusstakar i denna form och kan inte få nog av dem. Men jag fick för mig att testa med gips istället för betong så jag kunde måla dem. Receptet hur man gör dem hittar ni här
Här ser ni skillnade på ljusstakarna. Gips till vänster och betong till höger.
Fördelen med gips är att man inte beöver vänta några dagar till det har stelnat utan kan jobba med det efter en timme. Nackdelen är att de är lite ömtåligare än betong.
Sen är det bara fritt fram att måla dem.
Jag körde på härliga vårfärger.
Än kan man njuta av tända ljus på kvällen.

Kommentarer

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2016-03-29 20:18:58

Så fina!

Svar: Tack snälla du :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela