hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Skinnkudde

Publicerad 2016-09-18 21:14:06 i Kuddar,

Det har varit en skön lugn helg här hemma. Lördagen gick mest åt att vila. Men ett litet enkelt pyssel hann jag allt med.
En skinnkudde har nu fått flytta in i sovrummet. Materialet är samma som sänggaveln är inklädd i.
Har man en innekudde hemma är det ett projekt som inte kräver symaskin. Men då jag inte hade en sydde jag en enkel av bomullstyg jag hade hemma i min lilla tygsamling.
Detta behövs:
  • skinntyg (mitt är fusk som jag har hittat på skapamera.se)
  • textillim
  • kuddfodral
  • kudde eller fyllning
  • sax
  • rundmall
  • papper
Klipp ut cirklar i den storleken du önskar.
Så här såg mitt fodral ut när jag hade sytt ihop två rundningar.
Börja utifrån och arbeta innåt. Första lagret får halva cirklen sticka ut från tyget. Limma fast bitarna. Tänk på att ha papper i kudden så man inte limmar ihop kudden.
Lägg nästa lager en bit över första lagret. Fortsätt till hela kudden är täckt.
När limmet har torkat kan du lägga i kudden eller fyllningen.
Rahja skulle kontrollera så den fick godkänt
Och det fick den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela