hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Snäckan

Publicerad 2016-09-19 17:46:48 i Keramik,

Jag gillar att göra om krukor har jag märkt. Det kan ni se på detta inlägg. Nu har ytterligare en loppiskruka fått nytt utseende.
Snäckorna hittade jag i Grekland när vi firade mammas 50 årsdag. Det var 6 år sedan men jag har inte kommit på något kul att göra med dem.
Men när jag gjorde kapsylkrukan så kom jag att tänka på snäckorna och testade mig fram.
Detta behövs:
  • Kruka
  • snäckor
  • monteringslim + spruta
  • vit färg
  • vit fog
  • skål
  • vatten
  • tvättsvamp
Börja underifrån och jobba uppåt. Sätt en limklick på de delar av snäckan som nuddar krukan.
När krukan är täckt låt limmet torka.
Blanda fogen enligt anvisningarna på förpackningen och följ instruktionerna för tvätt. Använd skål, vatten och tvättsvamp.
När krukar är ren från fog där du inte vill ha det låt den torka. Måla sedan kanten och en bit ner på insidan i vit färg.
Sen är det bara att fylla upp krukan med en växt.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2016-09-19 19:11:11

Fyndigt! Riktigt fin, önskar jag vore mer pysslig... :)

Svar: TAck för din fina kommentar :)
hantverkarsystrar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela