hantverkarsystrar.blogg.se

En pysselblogg

Jag tycker om krukor

Publicerad 2016-06-17 13:43:16 i Allmänt,

Jag älskar växter och vill ha en massa runt omkring mig. Till växterna kommer krukor och därför tänkte jag göra ett inlägg av de krukorna jag har tillverkat eller gjort om.
 
1. Betongkrukor - enkelt att göra i juice- och mjölkförpackningar
 
2. Prickigt med dekorplast - en snabb förändring med prickar som man kan dra bort om man tröttnar.
 
3. Sprayfärg - En brun kruka blev vit och guldig med hjälp av sprayfärg
 
4. Tidningspappersrullar - Rullade tidningspapper fastlimmade på gamla krukor

5. Krukgubbar - Måla gubbar på krukorna
 
6. Spetskrukor - limma fast spets på terakottakrukor.
 
7. Konservburk - förvandla konserver till krukor
 
8. Bokkruka - detta var egentligen inte en kruka från början men genom att följa beskrivningen och sätta ner en kruka i den så kan men skapa en bokkruka.
 
9. Kapsylkruka - Limma fast kapsyler och få ett kul nytt utseende
 
10. Krukskydd - om man inte vill göra något med själva krukan kan man sy ett nytt utseende
 
11. Konservburkshängare - kul att hänga upp i fönstret
 
12. Målade krukor - skön terapi för själen att handmåla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till min sida där jag delar med mig av vad jag pysslar med.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela